Perquè estic fart de veure com tothom es baralla. Perquè no
m’agrada que la gent vulgui que altra gent sigui seva i competeixi amb
lis sevis iguals per conquerir el cos d’altres iguals. Em repugna que,
quan parlo amb una dona a partir de certa hora del vespre, sembla que
quedi implícit que donar-li conversa sigui una estratègia per
endur-me-la al llit. Perquè a ningú li fa il·lusió que amigues i amics,
companyes i companys, desapareguin de cop del mapa per retornar després
fusionadis en engendres siamesos, aïllacionistes i antisocials, que
reorganitzen les individualitats en una espècie d’egoïsmes a duo, que
les anul·len i les separen de les demés. Ja no hi vull perdre més temps,
en reconstruir psiques devastades pels mals del sacrifici de
l’autonomia a l’altar de la dependència obsessiva cap a un altre ésser
humà.
Probablement heu llegit o senzillament intuïu que tot això és un
subproducte del capitalisme, que va popularitzar l’amor romàntic per
ordenar el món en parelletes patriarcals que s’evadeixen de la realitat
en base al consum d’utopies prefabricades pel mateix sistema, que fa
servir la propaganda romàntica per construir un món il·lusori que no
coneix classes ni fronteres i que, al cap i a la fi, serveix, més que
res, per tancar el marit a la fàbrica i l’esposa a la cuina.
Aquesta manera de viure no és res més que el relleu històric del
model reproductiu del patriarcat clàssic, basat en la família extensa,
en què les unions dona-home servien per teixir aliances econòmiques
entre famílies; l’atracció o la simpatia entre els membres de la parella
escollida per contraure matrimoni quedava en segon pla. El patriarca,
al tornar a casa després de passar pel bordell o la casa de l’amiga o
l’amic, reprimia la lliure sexualitat de la dona, però, en última
instància, aquest esclavisme no es donava perquè sí, sinó que era
conseqüència de la voluntat de mantenir la línia patrilinial del
llinatge: explicat de manera més planera, l’amo no volia que el seu
hereu tingués el nas del veí.
L’amor romàntic -també conegut com ideologia del patriarcat modern–
és un conte de fades que continua ben present, fins i tot en el sí dels
moviments anticapitalistes. Poc a poc, comencen a aparèixer
“alternatives”. El problema és que són més aviat pseudoalternatives que,
farcides de galimaties postmodernistes, no són més que una
actualització dissimulada del “bitxo”, a través de les quals, sovint de
manera inconscient, la “democratització” del bon llibertinatge de tota
la vida es converteix en la nova manera de perpetuar el domini
capitalista. Com sempre, es tracta d’un fenomen paral·lel als canvis
experimentats per les esferes productiva i cultural en un sentit ampli.
Veiem-ho.
Abans preferíem adquirir coneixement amb pesants i complexos volums
de 800 pàgines, ara són 140 caràcters. Abans ens compràvem una rentadora
d’enginyeria alemanya perquè durés dècades, ara triomfen les
electroandròmines fashion i l’obsolescència programada. En
resum, per desgràcia, abans les relacions eren per cadenes per tota la
vida i ara, per desgràcia, són efímeres i fràgils. Heus aquí la
liquiditat postmoderna i la vella dèria de situar-nos incrèdulament en
engranatges que dissenyen les estructures del poder.
El revival de l’amor lliure que fa temps que s’ha
popularitzat de la mà dels moviments LGTBIetc i que darrerament comença a
trencar les cuirasses dils anarques i comunistes més cavernaris, d’un
perfil tradicionalment tancadot i esquerp, no és més que mercat lliure
de l’amor, capitalisme moral i consum d’usar i llençar de
marques-persona, quiquis com a paper moneda i les corresponents
desigualtats desigualíssimes. Anem a consumir als altres i a construir
identitats en base a això: visca el “hipsterisme” aplicat a les
relacions interpersonals.
La màquina del pensament únic neoliberal funciona tan bé que ha
convertit en un tabú reconèixer l’evidència que, avui en dia, els
afectes estan encara més mal repartits que els diners. I, com passa amb
els calés, la gent ara se n’avergonyeix, de ser pobre. La bandera dils
desheredadis de la terra ja no es penja a la finestra, s’amaga al
calaix, que no la vegi el veïnat. La ideologia dels afectes que se’ns
imposa la creen lis riquis en afectes, i la massa precària simplement es
dedica trepitjar-se entre sí en l’habitual cursa de rates per imitar
lis que tenen més, fet que, com sempre, sol comportar ramats d’egos
esclafats com mosquits al parabrises.
Abans la gent buscava un cònjuge feiner i responsable, ara preferim
consumir marques exòtiques, amb embolcalls lluents i eslògans seductors.
S’imposen cànons de mercat més o menys flexibles, cal donar peu a
l’emprenedoria! Però el préssec orgànic, irregular i poca cosa, es queda
al fons de la caixa, sepultat pels seus cosins transgènics de polpa
hipertrofiada i pell de plàstic. Vaja, que som productes en venda al
supermercat social.
Aquí l’èxit comercial depèn, per una banda, d’un factor biològic, una
herència genètica: una herència que encara pot marcar més la biografia
que la monetària. Sobretot en els casos més extrems, pels dos cantons,
la valoració social de la fisiologia d’una persona com a “pivon” o com a
“troll” determina la seva vida social. Si uni neix pobre, però, sempre
queda fer-se a sí mateixi, que aquí no consisteix en obrir un negoci
sinó en fer màquines al gimnàs, superar els propis límits musculars i
embrutir-se el cos amb règims i potingues de tota mena, des d’aquests
bidons de pols que es mengen els “maçats” fins a les porqueries del
Natur House de ma mare i els transtorns alimentaris adolescents.
No obstant això, tornem a lo de sempre, el poder és al
discurs. Ja podem tenir un producte que la persona consumidora pogués
considerar inicialment com “de segona” que, si li fem un bon disseny de
marca i una campanya publicitària enginyosa, algú ens el comprarà. Aquí
entren en escena els Don Joans i les femmes fatales, que no són més que community managers i recaptadoris de socis de l’ONG dels seus genitals.
Em sap greu exaltar-me, però com torni a escoltar d’algú la consigna de “yo me follo a las mentes”
originària d’aquell film pastelós i criptosistèmic argentí, crec que em
suicidaré per evitar haver de matar. Quan torni a veure alguni fucker
del barri intentar crear doctrina a partir de la seva posició
privilegiada i titllar lis sevis crítiquis d’envejosis, reaccionaris o
antiquadis, no responc, no responc del què li diré a aquesti maleïdi
acumuladori capitalista dels afectes.
Com que aquí és la penya és molt valenta per tirar-li rocs als
antidisturbis, però ningú vol desvaloritzar la seva automarca a
l’admetre el fet que folla poc o gens, em sembla que em tocarà a mi, el locu
de torn, parlar per més d’uni i crear una mica de “consciència de
classe”. La veritat és que me la pela fer panxa o tenir una personalitat
excèntrica, i dic me la pela de manera literal, doncs prefereixo un bon orgasme autogestionat que apuntar-me al gimnàs o comportar-me com un borrego.
Tanmateix, no estic disposat a deixar-me minar l’autoestima per ningú a
qui aprecio ni participar més del patetisme de ridículs rituals
nocturns que em denigren a mi i a la persona, la PERSONA, que l’atzar,
l’alcohol o el rentat de cervell dels cànons de bellesa m’hagin posat
com a “diana”. I, siusplau, no us feu els hipòcrites i carregueu contra
aquell qui diu el qui tothom calla per perpetuar el silenciament, que
això no és cosa meva sinó una dinàmica general que, amb més o menys
màscares i cortines de fum, en el fons funciona exactament igual al
Pachá que les raves del soterrani d’una casa okupada.
L’altre dia vaig escoltar un home savi dir que el sistema actua contra nosaltres com una multitud de petites garrapates
que tenim adherides a la pell; potser mai ens les podrem treure totes, i
sempre n’apareixen de noves, però això no és excusa per creuar-nos de
braços i deixar que proliferin. I, us agradi o no, aquesta n’és una,
així que, ja que tampoc em suposarà un canvi significatiu en la meva
quotidianitat, me l’arrencaré. No em tallaré pas el membre, no fotem!
Però sí que abandono aquesta pèrfida pràctica dels llançaments de
canyes, i decideixo autoimposar-me un règim de castedat revolucionària
per viure millor i per difondre els arguments que acabo d’exposar. Als
companys gais la meva líbido mai us ha dut gaire maldecaps, així que, en
el meu cas concret, dirigeixo el missatge sobretot per al gènere
femení. No em malinterpreteu, ni em tingeu por. Jo ara estic casat amb
la Revolució.
trobat al blog de marc rude
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
¿Qué te ha parecido este texto? ¿Algún comentario?